За останні роки кількість прихильників російської церкви в Україні зменшилася в рази

Кількість православних, які вважають, що пріоритетною в Україні має бути Українська православна церква Київського патріархату, зростає. На цьому наголосила під час прес-конференції старший науковий співробітник Відділення релігієзнавства Інституту філософії ім. Сковороди НАН України Віта Титаренко, повідомляє “Укрінформ”.

“Щодо перспектив православ’я, то на сьогодні 29% громадян України вважають, що православні України мають згуртуватися навколо УПЦ КП. У 2010 році цей відсоток був трошки більший за 16%”, – сказала Титаренко, коментуючи відповідні соціологічні дослідження Центру Разумкова різних років.

За її словами, думку про те, що православні церкви в Україні повинні об’єднатися в єдину церкву, яка домагатиметься незалежності, підтримали близько 20%, в 2010 році таких було лише 14%. Водночас в Україні зменшилася кількість тих, хто підтримує РПЦ.

“Про те, щоб Українська православна церква залишалась невід’ємною частиною Російської православної церкви, мріють 7,7%, в 2010 році таких було більш як 22%”, – констатувала науковець. Однак, додала вона, інерційність українського суспільства залишається дуже високою, оскільки байдужість до цього питання виявили близько 40% – це лише на 2% менше, ніж у 2010 році.

Тут Московський патріархат зовсім від рук відбився. Спочатку історія із хлопчиком. Тепер от кажуть, що “Крим ніколи не був українським”, пише СЕРГІЙ ФУРСА на своїй сторінці у ФБ.

Словом, зовсім розперезалися. І нічого ж дивного. Поводяться згідно з бізнес-логікою. І вони давно вже особа юридична, а не духовна. Компанія, яка бореться за свою частку ринку. І тому жорстко воює з Київським патріархатом, від чого страждають батьки маленького хлопчика. Адже Київський патріархат претендує на їхню частку ринку і треба зробити все, щоб захистити свої доходи. Не допустити і думки, що низка ритуалів і грошових потоків із ними пов’язаних може пройти через конкурента. І тільки така логіка дає змогу їм сказати, що маленький хлопчик потрапить до пекла тільки тому, що його хрестили у конкурентів.

І водночас лояльні хед-офісу в Москві, який наразі під контролем у Путіна. І тому говоритимуть усе, що скажуть у Кремлі. Скажуть там, що Крим незаконно перейшов до України, вони і повторять. І далі повторюватимуть у своїх парафіях, транслюючи в голову довірливих українців важливі для Путіна меседжі.

А якщо вони – бізнес-проект, то і боротися з ними треба бізнес-логікою. І передусім Московський патріархат необхідно позбавити всіх пільг. І насамперед податкових. Тому що мало є логіки в тому, коли всі платники податків платять церквам, які представляють лише частину з громадян України. Але зовсім немає логіки в тому випадку, коли платники податків підтримують юридичну особу, підпорядковану безпосередньо Путіну.

І нехай, навіть сплачуючи всі податки, вони залишаться прибутковим бізнес-проектом, але все одно їх рентабельність упаде. До того ж частина ФОПів – священиків може вирішити, що їм вигідніше бути в Київському патріархаті (теж бізнес-проект, але це із серії “сучий син, але наш сучий син”). І перейде. Що зменшить вплив кремлівської церкви в Україні.

Україна – бідна країна. І навряд чи у бідної країни є зайві гроші. А, значить, точно немає грошей на пільги для Московського патріархату. Адже їм, хворобливим, на бензин для “Бентлі” не вистачає. І якщо окремі віряни хочуть підтримувати саме цю церкву, то у них завжди буде така можливість. На рівні особистої ініціативи.

І наостанок. Тут зовсім нещодавно патріарх Кирило, CEO Московського патріархату, перейнявся свободою людини. Ось весь час вони намагалися обмежити цю свободу, а тут раптом занепокоїлися. І сталося це в питанні cashless (безготівкової) економіки. А саме, главі Московського патріархату боязно, що людина втрачатиме свою свободу в межах світу безготівкових розрахунків. Словом, патріарх висловився за кеш. І зрозуміло ж, що на свободу людини йому плювати. І, значить, причини інші. А ось на кеш йому не плювати. І на тіньові обороти цього кеша – особливо. Цим знову підказуючи нам, куди треба бити у протистоянні з цією юридичною особою.